
sp.ogrodzieniec.pl
Sprawozdanie z udziału w akcji Światowy Dzień ...
24
mar
2025
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Ogrodzieńcu. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
„Po nitce do kłębka, czyli mitologia grecka bez tajemnic”
Innowacja pedagogiczna była realizowana na lekcjach języka polskiego, angielskiego, techniki, plastyki, informatyki, techniki, muzyki, historii, godzinie wychowawczej, zajęciach w bibliotece szkolnej w klasach 5a i 5b oraz w klasie 4b i 6b w roku szkolnym 2024/2025. Głównym celem innowacji było kształtowanie i doskonalenie umiejętności sprawnego poruszania się w świecie kultury greckiej dzięki korelacji między przedmiotami.
Cykl lekcji poświęconych mitologii greckiej prowadzony metodami aktywizujacymi połączył uczniów we wspólnej zabawie i pracy, rozbudził ich wyobraźnię, wykształcił umiejętność samokształcenia i pracy w grupie. Uczniowie klas 4 i 5 wzięli udział w konkursie pięknego czytania mitów o Tezeuszu oraz Dedalu i Ikarze. Wyłoniono zwycięzców, którzy otrzymali nagrody książkowe. Uczniowie kl. 5 na lekcjach języka polskiego poznali świat greckich bogów w oparciu o metodę dramy. Poprzez wejście w rolę mitologicznych bogów dzięki strojom, wykonanym samodzielnie i z pomocą rodziców, stworzeniu atrybutów, prezentacji własnej osoby jako greckiego boga odkryli własne możliwości, talenty i umiejętności artystyczne. Poznali również związki frazeologiczne związane z mitologią, wykonując ich rysunkowe interpretacje. Uczniowie kl. 5 i 6 na informatyce przygotowali teksty informacyjne na temat Grecji, jej kultury, sztuki czy położenia geograficznego. Uczniowie kl.5 na lekcji angielskiego doskonalili sprawność słuchania ze zrozumieniem, utrwalając w ten sposób wiadomości na temat Grecji. Podczas zajęć techniki dzieci wykonały atrybuty bogów. Na lekcjach muzyki natomiast uczniowie zapoznali się z przykładami utworów muzyki klasycznej zainspirowanych mitologią.
Uczniowie poprzez zabawę i aktywność artystyczną poznali pojęcia ,,mitologia", ,,mit", zapoznali się z wizerunkami bogów Olimpu, zredagowali informacje na temat bohaterów i mitów, poznali frazeologizmy mitologiczne, rozpoznawali czytany tekst jako mit. Podczas redagowania wypowiedzi na temat Grecji ćwiczyli edycję tekstów z MS Word. Dodatkowo poznali położenie i klimat Grecji, historię kraju (lekcje historii) i jego znaczenie w rozwoju kultury, a na godzinie wychowawczej - tradycyjną kuchnię grecką. Uczniowie na godzinie wychowawczej przygotowali jedno z najbardziej popularnych dań - sałatkę grecką oraz deser owocowy.
Ponadto w czasie przerw śródlekcyjnych uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie zorganizowanym przez nauczyciela bibliotekarza pt.,,Bogowie greccy".Ich zadaniem było rozpoznać na ilustracji boga i dopasować do niej jego nazwę w języku angielskim. Za trafne odpowiedzi uczniowie otrzymali nagrody.
Dzięki innowacji „Po nitce do kłębka” uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności i talenty oraz wykazali się wiedzą w konkursach mitologicznych, doskonalili technikę pięknego czytania. Podsumowaniem innowacji pedagogicznej są zdjęcia prac uczniów, konkursy mitologiczne.
Na zakończenie cyklu lekcji uczniowie wykonali taniec z filmu ,,Greg Zorba".Wyniki ewaluacji zostaną uwzględnione w planowaniu pracy na kolejny rok szkolny.
Autorki innowacji: Izabela Szczygieł, Dorota Piwowarska, Elżbieta Gajda
sp.ogrodzieniec.pl
24
mar
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
24
mar
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
23
mar
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
14
mar
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
13
mar
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
13
mar
2025
Więcej
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.