
sp.ogrodzieniec.pl
Czytanie na polanie 2025r.
25
cze
2025
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Ogrodzieńcu. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
Nauczyciele zdobywają nowe kompetencje w Europie – kursy Erasmus+ w Hiszpanii i Grecji
W roku szkolnym 2023/2024 aż siedmiu nauczycieli wzięło udział w specjalistycznych szkoleniach zagranicznych, realizowanych w ramach programu Erasmus+. Uczestnicy rozwijali swoje kompetencje zawodowe i językowe podczas kursów w Barcelonie (Hiszpania) oraz na Korfu (Grecja).
Barcelona – kreatywność i rozwój językowy
W hiszpańskiej Barcelonie czterech nauczycieli uczestniczyło w dwóch tematycznych kursach:
Creativity & ICT in the Classroom
Dwóch nauczycieli zdobyło praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji. Szkolenie obejmowało pracę z konkretnymi aplikacjami, które z powodzeniem można wdrożyć w codziennej pracy szkolnej, m.in.:
Uczestnicy uczyli się również projektowania lekcji z użyciem nowoczesnych technologii, wdrażania gier edukacyjnych, prowadzenia projektów uczniowskich online oraz dostosowywania narzędzi cyfrowych do różnych stylów uczenia się. Kurs sprzyjał także międzynarodowej wymianie dobrych praktyk i budowaniu europejskiej sieci kontaktów edukacyjnych.
English Language Development for Teachers
Dwóch nauczycieli doskonaliło swoje umiejętności językowe podczas kursu języka angielskiego. W ramach szkolenia uczestnicy:
Korfu – język angielski i komunikacja międzykulturowa
Na greckiej wyspie Korfu trzech nauczycieli uczestniczyło w kursie:
Enhance Your English Language Skills for Intercultural Communication
Szkolenie koncentrowało się na rozwijaniu biegłości językowej oraz zdolności komunikacji w kontekście międzykulturowym. Uczestnicy:
Korzyści dla szkoły i uczniów
Udział nauczycieli w międzynarodowych kursach i szkoleniach Erasmus+ to inwestycja, która realnie podnosi jakość pracy naszej szkoły. Zdobyte umiejętności i inspiracje:
Po powrocie do szkoły uczestnicy szkoleń dzielili się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami, organizując wewnętrzne szkolenia i spotkania zespołów przedmiotowych. Dzięki temu nowe umiejętności i pomysły trafiły do całego grona pedagogicznego, a w szkole wprowadzono innowację pedagogiczną „Po nitce do kłębka, czyli mitologia grecka bez tajemnic”, inspirowaną kursem i doświadczeniami zdobytymi w Grecji. Innowacja pozwala uczniom na odkrywanie świata mitologii w nowoczesny, angażujący sposób.
Ponadto, po ukończonych kursach w Barcelonie i Korfu, w naszej szkole wprowadzono elementy metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), czyli zintegrowanego nauczania treści przedmiotowych i języka angielskiego. Obecnie metoda ta z powodzeniem wykorzystywana jest na lekcjach matematyki, języka polskiego oraz zajęciach bibliotecznych, umożliwiając uczniom rozwój kompetencji przedmiotowych i językowych jednocześnie.
Poznane podczas kursów platformy edukacyjne są na bieżąco wykorzystywane w codziennej pracy z uczniami – zarówno na lekcjach, jak i w ramach projektów klasowych oraz zajęć rozwijających zainteresowania. Dzięki temu uczniowie mają dostęp do nowoczesnych, angażujących i różnorodnych form nauki, a nauczyciele stale rozwijają swoje metody pracy.
Wszystkie te działania budują nowoczesny i europejski charakter naszej szkoły, gotowej na wyzwania współczesnej edukacji.
sp.ogrodzieniec.pl
25
cze
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
25
cze
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
25
cze
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
23
cze
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
23
cze
2025
Więcej
sp.ogrodzieniec.pl
21
cze
2025
Więcej
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.