Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

sp1@ogrodzieniec.pl

+48 32 67 320 58

ZSP

Ogrodzieniec

Nauka to potęgi klucz

Aktualności

Poznaj Polskę- klasa 5

25 września klasy 5 z opiekunami udały się na wycieczkę współfinansowaną z projektu Poznaj Polskę.

Nasza podróż rozpoczęła się w Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu, gdzie w trzech grupach razem z przewodnikami nie tylko zwiedzaliśmy kopalnię, ale wykonywaliśmy różne działania.

Dowiedzieliśmy się na czym polega praca górnika, jakie niebezpieczeństwa czyhają w kopali, jak udzielić pierwszej pomocy, wysłuchaliśmy legend i ciekawych historii, poznaliśmy kilka wyrażeń w gwarze śląskiej, widzieliśmy jak działają niektóre maszyny górnicze. Wzięliśmy udział w strefie działań, mieliśmy okazję własnoręcznie ukopać sobie węgla, upiłować drewna i rozkręcić rurociąg. Na sam koniec na wszystkich czekała wyjątkowa przejażdżka autentyczną kolejką górniczą, Karlikiem! Po ciężkiej pracy w kopalni udaliśmy się do muzeum Górnośląskiego  Parku Etnograficznego w Chorzowie. Zwiedzając muzeum odwiedzaliśmy mieszkańców dawnej wsi. Zobaczyliśmy gdzie mieszkał i jak pracował kowal, szewc i młynarz, dowiedzieliśmy  się jak ważny był sołtys, ksiądz i nauczyciel. Na koniec zjedliśmy pyszny obiad w karczmie w skansenie i zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

Poprzednia strona

101/1430

sp.ogrodzieniec.pl

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.